Funcție dezactivată

Elevate your life

Concluziile unui studiu realizat de către Andrew Powell-Morse, specialist în analiza de date din domeniile media şi marketing, a revelat faptul că majoritatea hiturilor din perioada 2005-2015 din S.U.A. puteau fi scrise şi de elevii cu vârsta de opt ani.

S-au analizat versurile a 225 de cântece care au ocupat primul loc în Bilboard-ul american din 2005 până în prezent, aplicându-se standarde ştiinţifice pentru determinarea nivelului lexical al acestora. Rezultatele au arătat că aceste hituri aveau nivelul lexical corespunzător elevilor din clasa a II-a, cel mult clasa a III-a. Pe deasupra, media nivelului lexical al topului Bilboard din fiecare an a prezentat o traiectorie descendentă în aceşti ultimi zece ani!

Este foarte posibil ca nivelul lexical la care se expun tinerii şi adulţii de astăzi să reflecte într-o oarecare măsură şi nivelul de inteligenţă la care se aderă şi care este căutat şi „recompensat” în societate.

Cel mai mare grad de complexitate lexicală a fost regăsit în dreptul hiturilor country (unde nivelul corespunde standardelor lexicale ale elevilor de clasa a III-a) în timp ce nivelul cel mai scăzut al complexităţii vocabularului utilizat este cel al pieselor din stilul R&B şi hip-hop.

Hitul care nu a reuşit să obţină nici măcar scorul minim de nivel lexical pentru un copil de clasa I a fost piesa intitulată „The Good Life” (Viaţa bună) a trupei metal Three Days Grace.

Testul de analiză prin care Andrew Powell-Morse a tras aceste concluzii alarmante este testul Flesch-Kincaid prin care se determină cât de dificil este un pasaj pentru a fi citit şi înţeles.

Surse Pro Jesus:
– Powell-Morse A., „Lyric Intelligence In Popular Music: A Ten Year Analysis”, SeatSmart.com, 18 mai 2015
– ***, “The Flesch Grade Level Readability Formula”, ReadabilityFormulas.com, accesat în data de 6 octombrie 2015
Distribuiri
123

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribui pe

Distribuiri

Newsletter



Distribui pe

Distribuiri