Într-un univers de opțiuni atractive și cu adevărat SMART, generația prezentă este făcută pentru accesul direct, intuitiv și inteligent la activitățle spirituale și sociale ale bisericii.
Biserica are menirea de a fi promotorul progresului pe toate planurile; prin urmare, de la utilizarea de versete biblice în comunicarea creștină a anilor ’80, Comunicarea și Marketingul creștin de azi cunoaște o nouă angajare față de generația nouă – grăbită, dar însetată de cunoaștere și regăsire de sine -.
Mesajele intuitive, cu mult fler de marketing și chiar cu substrat umoristic, fac parte din „must have”-ul instituțiilor creștine. Aceasta denotă că acolo, la biserică, nu se regăsește doar un mesaj inteligibil de către bunici, ci un mesaj actual, aplicativ și foarte productiv generației de azi.
Mai jos regăsiți câteva exemple de comunicare eficientă cu publicul actual, iar tot ceea ce vă dorim, indiferent de Biserica din care faceți parte, este să adoptați mesajul cel mai potrivit oamenilor asaltați de alte opțiuni de regăsire de sine și a drumului pe care li se sugerează că îl au de urmat.
- Producătorii unui documentar TV au solicitat agenției internaționale Fallon „să gândească o campanie care să reînvie interesul în Biserica Anglicană”[1]. Prin urmare, Fallon a creat o serie de reclame alb-negru, cu mesaje precum: “Church. It isn’t as churchy as you think.” (Biserica nu este excesiv de pioasă și îngustă mental precum crezi); “Why go to India to find yourself? You might be just round the corner.” (De ce să mergi până în India ca să te regăsești? Poți fi doar la un colț distanță).
- Dieceza Romano-Catolică din Brooklin s-a remarcat începând cu anul 2014 prin prezență digitală și reclame stradale extrem de bine orientate către publicul-țintă și susținute de programe viabile pentru acesta. Regândirea viziunii unei astfel de biserici tradiționale avea ca argument accesul facil la masele de oameni și transmiterea Cuvântului noii generații. Drept efect al acestei campanii, s-au înregistrat 2,6 milioane feedbackuri media și o revitalizare a imaginii Bisericii în conglomerația New-York.
- Eternity Communication, companie activă în nișa serviciilor de comunicare și advertising pentru bisericile și fundațiile creștine, s-a declarat adepta activităților-suport media care să influențeze în bine viața celorlalți. Portofoliul cuprinde coperți intuitive de cărți creștine, newslettere și buletine informative, mesaje pe tricouri – gama Eternity Wear[3], website-uri sugestive, spoturi publicitare etc.
În ceea ce privește transmiterea mesajului către persoanele cu totul străine de biserică, panourile publicitare de exterior sunt „unele dintre cele mai eficiente reclame mass-media” după cercetările proprii; iar gândirea unor postere intuitive, seria Attract. Connect. Grow. Serve sunt printre cele mai utile suporturi pentru membrii care frecventează și pot să se implice în activități creștine organizate de biserică.
- Truth Advertising de asemenea s-a remarcat prin (re)gândirea unor postcards/postere general valabile pentru generația actuală de tineri, încurajați să vină „așa cum sunt” în brațele lui Dumnezeu. Aceste materiale pot fi achiziționate și personalizate de către orice biserică-client.
- Biserica Adventistă, cunoscută pentru numeroasele inițiative de ordin medical, a apelat de asemenea la o prezență publicitară tot mai modernă în Occident. Cazul fundației sale Fight Club – de support activ pentru persoanele bolnave de cancer – este reprezentativ. Iar în funcție de țară, a dezvoltat campanii de citire a Scripturii și de încurajare a vieții elevate, în funcție de publicul către care mesajul a fost direcționat – a se vedea și Campania Sola Scriptura din România.
- Biserica Baptistă de asemenea și-a direcționat mesajul publicitar către un public cu capacități nelimitate de a-și trăi rolul vieții făcând bine – cazul Universității Baptiste din California. De asemenea, alte campanii de promovare a vieții de familie, au fost susținute de un fond publicitar foarte bun.
- Agenția de Comunicare a Bisericii Metodiste, pe baza unui poster gândit pentru generația Facebook, aduce argumente solide cu privire la utilitatea comunicarii și prezenței Bisericii pe rețelele sociale online[4].
Reclamele cele mai bine gândite au capacitatea echivocă de a îndemna multe suflete la angajament personal față de Dumnezeu.
Aceeași Agenție de asemenea a susținut începând cu anul 2001 campania Open hearts. Open minds. Open doors. (Inimi deschise. Minți deschise. Uși deschise), susținută de billboard publicitar foarte modern.
- Agenția de Marketing și Comunicare a Bisericii Congregaționale, de asemenea este adepta mesajului general valabil transmis oamenilor care au nevoie de înțelegere, părtășie și spirit comunitar.
- În dreptul semnelor și panourilor volumetrice, a rămas o provocare să transmiți un mesaj puternic și de efect printr-un text scurt. Cu toate acestea unii chiar au reușit![5]
- Alte mesaje, bannere și postere creștine cu impact vizual și cognitiv însemnat pot fi urmărite mai jos:
Există o serie de opțiuni publicitare ingenioase pentru comunicarea creștină stradală, online și comunitară. Unele mesaje pot susține fără echivoc și activități sociale sau inițiative politice care să aducă suport practic și moral societăților în care bisericile trăiesc.
Încurajează-ți biserica să se implice acolo unde trebuie, cu ceea ce trebuie!
PS: Ai surprins un mesaj creștin modern și de impact? Împărtășește-l cu comunitatea Pro Jesus! Suntem numai suflet și ochi 🙂
Surse:
[1] Hendricks D. K., „Church Advertising in the UK”, Churchmarketingsucks.com, 15.09.2005
[3] Gama de tricouri și polouri cu mesaje concepute într-un astfel de mod care să încurajeze citirea Poveștii lui Dumnezeu; toate disponibile pe site-ul https://www.zazzle.com/store/eternitywear
[4] Aceste argumente foarte bine punctate și metode eficiente de a-ți face reclamă pe Facebook pot fi urmărite pe: http://www.umcom.org/learn/should-your-church-advertise-on-facebook-part-one
[5] https://www.demars-signs.com/church-and-religious-signs/
Articole înrudite
Newsletter
Comentarii recente
- Lucian la I. Mărturii istorice despre Isus Hristos: Claudia Procula – soția lui Ponțiu Pilat
- Manea Emanuela la I. Mărturii istorice despre Isus Hristos: Claudia Procula – soția lui Ponțiu Pilat
- Manea Emanuela la I. Mărturii istorice despre Isus Hristos: Claudia Procula – soția lui Ponțiu Pilat
- Floroiu Viorel la III. Mărturii istorice despre Isus Hristos: Iosephus – istoricul evreu
- Simona la O viață ascunsă (2019) – sacrificiul creștin pentru „neînțeles”
Be smart,
Be elevated.
Pro Jesus