Funcție dezactivată

Elevate your life

Steve Siebold, pe când era un student american sărac, a început un amplu studiu pentru a descoperi care este sursa oamenilor bogați din țara sa și nu numai.

La începutul anilor ’80, când Siebold a terminat facultatea, simțea că nu a obținut toate informațiile necesare la cursurile de business pentru a ști cum poate deveni un om de succes și bogat. Din aproape în aproape, timp de 30 de ani, Siebold a luat interviuri unui număr de peste 1200 de persoane bogate, neimplicate în scandaluri de corupție, pentru a afla răspunsul căutat.

În ciuda nenumăratelor variabile, în rândul acestor persoane ale căror vieți de succes Siebold le-a studiat, el a găsit un numitor comun: persoanele respective se autoeducau prin lectură!

„Dacă mergi în casa unei persoane bogate, unul din primele lucruri pe care le vei sesiza este o bibliotecă cu cărţi pe care le-a folosit pentru a se educa pentru a avea mai mult succes”, a declarat Siebold.

În prezent, Steve Siebold, autor al cărții „How Rich People Think” (Cum gândesc oamenii bogați) este un cunoscut trainer și speaker, specializat în tenacitatea mentală a organizațiilor, a liderilor și a echipelor de lucru din domeniul managerial și de marketing. Altfel spus, este trainer de rezistență mentală. Siebold își instruiește clienții în privința controlării gândurilor în momentele tensionate din afaceri și viața personală, cum să își vadă aceștia cu claritate situația și opțiunile, și îi educă în privința controlării emoțiilor și gesturilor în diferitele etape de vânzări sau de achizițiții, astfel încât să iasă în câștig.

Siebold transmite în cursurile sale faptul că toate persoanele bogate intervievate de el aveau în comun faptul că se educau singure prin lectură, pentru a învăța cum să evolueze, cum să reușească, cum să se reorienteze sau repornească atunci când ceva nu le-a ieșit.

Acest numitor comun s-a constatat ca fiind valabil tuturor directorilor și managerilor superiori din firme precum Johnson & Johnson, Procter & Gamble, United States Postal Service, Ortho BioTech, Volvo ș.a.m.d.

De exemplu, Warren Buffett, aflat în topul celor mai bogați oameni din lume, a afirmat că 80% din timpul său de lucru este ocupat de lectură, atât de cea legată de noile tehnici de îmbunătățire al spiritului său de lider cât și de cea legată de investiții și de studiul pieței concurențiale.

De asemenea, Bill Gates, considerat ani la rând ca fiind cel mai bogat om al planetei, afirmă și el că a fost și este preocupat continuu de lectură. El chiar publică pe blogul personal cărțile citite și pe care le recomandă și altora, în dreptul fiecărui titlu expus pe blog scriind și un articol cu notele și observațiile sale personale – click aici.

O observație statistică a lui Siebold este și faptul că, spre deosebire de oamenii bogați care lecturează în special cărțile scrise de experți în management și economie, clasa mijlocie de oameni citește cu precădere romane, tabloide și reviste de divertisment. De asemenea, spre deosebire de populația săracă din S.U.A. care urmărește în procent de 78% emisiuni TV de tip reality-show, oamenii bogați din aceeași țară urmăresc astfel de gen de emisiuni doar într-un procent de 6%. Calitatea lecturii și a emisiunilor urmărite face și aici diferența.

„Cei mai mulți oameni cred că bogații au avut noroc. Oamenii cred că banii acestora nu au fost câștigați prin muncă grea și gândire strategică și calculată, ceea ce nu este adevărat pentru cei mai mulți oameni bogați. Există escroci în dreptul fiecărei categorii de venituri, dar din experiența mea, aceștia nu sunt mai numeroși într-o parte sau alta. Dar e interesant cum cei bogați care s-au realizat sunt un grup foarte urât în realitate. Sunt discriminați chiar și în cea mai bogată țară a lumii. Cred că este foarte trist. Cred că ar trebui să sărbătorim acești oameni (…). Provocarea pentru persoana de clasă medie este aceea de a avea o perspectivă pozitivă asupra celui bogat”, a adăugat Siebold.

Lucrul remarcabil al oameni bogați intervievați de-a lungul celor 30 de ani de studiu este așadar acela că, dacă te-ai fi așteptat ca aceștia să aibă un numitor comun care presupune cheltuirea multor bani și a unui timp comprimat, iată că realitatea stă invers: lectura proprie a oamenilor bogați presupune o cheltuială redusă de bani dar mult timp și energie cheltuită de către cititor.

Siebold a mai observat că acest numitor comun al oamenilor bogați intervievați atrăgea după sine un alt numitor relativ comun: „Ei au dezvoltat o relație cu adevărat pozitivă cu banii. Se raportează la bani în termeni de libertate”.

Oamenii bogați care apelează la lectura personală au o relație logică cu banii, nu se lasă controlați de bani; fiecare dintre ei evită nostalgia iar când pierd o tranzacție favorabilă, se detașează mental de pierderea respectivă.

„Oamenii care cred că cele mai bune zile ale lor există în spatele lor, în trecut, rareori se vor îmbogăți și adeseori se vor lupta cu nefericirea și depresia. Oamenii bogați visează la viitor și sunt optimiști cu privire la ceea ce va veni”, a mai concluzionat Siebold.

Ei sunt cu adevărat tenace și liberi mental, fac salturi neliniare spre succes, catalizatorul lor psihic fiind încrederea în sine și credința că există o serie de opțiuni neexploatate. „Ei nu rămân doar la stadiul de visare: își petrec ani de planificare neobosită și plină de răbdare, în scopul de a-și realiza propriul vis (…). Cei mari știu că există un preț de plătit pentru a ajunge bogați, dar au o duritate mentală care îi face să îndure suferință temporară, ajungând să culeagă recolta de avere abundentă pentru tot restul vieții lor”.

Surse Pro Jesus:
Bortz D., „Secrets of Self-Made Millionaires. Why the rich keep getting richer”, Money. U.S. News & World Report, 12 octombrie 2012
Elkins K.,A self-made millionaire who studied 1,200 wealthy people found one thought pattern they all tend to avoid”, Finance Yahoo News, 26 august 2015
Gates B., „Books”, The Blog of Bill Gates, accesat în 30 noiembrie 2015
Siebold S., „Meet Steve Siebold”, Speaker Steve Siebold, accesat în 30 noiembrie 2015
Distribuiri
508

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Distribui pe

Distribuiri

Newsletter



Distribui pe

Distribuiri